close x
download

Brochure

Enter Your Info Below And We Will Send
You The Brochure To Your Inbox!

Thank you!
Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Nyheter

Här är finalisterna på The Sales Conference Sales Award Gala

2017-11-03

Nu är det klart vilka finalisterna är till de prestigefyllda priserna ”Årets B2B Commercial Excellence Company 2017”, ”Årets B2B Commercial Director 2017” samt ”Årets B2B Sales Tool Leverantör 2017”. Vinnarna presenteras på The Sales Conference Sales Award Gala den 14 november på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Analys- och forskningsföretaget ProSales Institute har sedan 2008 arrangerat Nordens största konferens och mötesplats för B2B-ledare – The Sales Conference. Konferensen blir alltid fullsatt och samlar närmare 700 chefer på Münchenbryggeriet i Stockholm.

- I samband med konferensens 10-årsjubileum arrangerar vi nu även säljbranschens största galakväll - Sales Award Gala. Det säger Henrik Larsson-Broman, grundare av ProSales Institute som ligger bakom The Sales Conference.

 - Det är hög tid att premiera företag, ledare och leverantörer som gör föredömliga insatser inom försäljning och marknadsföring för svenska företag men också för Sverige i stort. Vårt mål är att lyfta fram de hjältar de är och sätta försäljning på kartan i affärslivet. Därför är den här kvällen så viktig för branschen, säger Henrik Larsson-Broman.

Tre priskategorier

The Sales Conference Sales Award Gala utses en vinnare i tre olika priskategorier. 

Årets B2B Commercial Exellence Company 2017

Prisets syfte är att lyfta fram och belöna B2B-företag som har utvecklat en lönsam kommersiell modell där man inkluderar och bedriver försäljning och marknadsföring på ett innovativt och kundorienterat sätt.

Årets finalister är:

  • Mycronic AB - har gång på gång överraskat marknaden med sin förmåga att öka omsättning och tillväxt. Från 2013 har man tredubblat omsättningen och förbättrat resultatet 10 ggr. Mycronic är ett föredöme i hur man bedriver mer komplexa omfattande affärer på en internationell marknad.
  • Release Finans AB - att slå sig in och ta för sig så mycket på en etablerad marknad är en svår bedrift. Omsättningsökningen på 142% och nytecknade affärer till ett värde om 800 MSEK talar sitt tydliga språk. De har dessutom gjort det på sätt som andra kan lära av, genom att syntetisera sälj och marknad och förenkla kundens (snarare än sina egna) processer.
  • Dustin AB - är ett framstående exempel på hur man effektivt driver försäljning genom att segmentera marknaden och utnyttja digitala kanaler i kombination med traditionella försäljningsytor. Företaget tillhör ett fåtal aktörer som inom B2B lyckats kapitalisera på polariseringen mellan transaktionell och komplex försäljning och då i synnerhet utvecklingen mot den transaktionella (online). Senaste räkenskapsåret växte bolaget med 12% och ökade omsättningen med 1 miljard kronor, vilket är en stor bedrift jämfört med branschen.

 

Årets B2B Commercial Director 2017

Prisets syfte är att lyfta fram och belöna chefer som är goda föredömen för hur man bedriver ett modern och innovativt ledarskap i en snabbt föränderlig omvärld

Årets finalister är:

  • Christian Hed, Soluno AB - många företag står inför utmaningen att möta kundernas förändrade (digitala) köpbeteende och därmed lyckas integrera sälj- och marknad. De konkreta framgångshistorierna är få. Christian är ett levande praktiskt exempel på hur man skapar effekter av gemensamma sälj- och marknadsaktiviteter. Han har lyckats minska det analoga till fördel för det digitala och samtidigt skapat kraftigt förbättrade resultat. Alla i hans närhet vittnar om att Christian ligger i absolut framkant - nyfiken, modig och experimenterande.
  • Mathias Härenstam, Bravura AB - har en fantastisk förmåga att koppla samman nytänkande lösningar med ren affärsnytta. Innovation som stärker affären, inte innovation för sakens skull. Han utgår från företagets affär och stärker den med rätt digital teknik, nya arbetssätt eller med en ny approach. Många i Mathias omgivning vittnar om hans unika och moderna förmåga att inspirera och leda människor mot uppsatta mål.
  • Mia Flygring, IHM Business School – beskrivs av sina kollegor som fantastiskt på att leda både affären och människan. Hon är drivande på IHM med att ta till sig och ta tillvara på den digitala utvecklingen. Mia är en karismatisk ledare som visar på stort engagemang och mod att testa nya vägar framåt. Hon är en förebild för andra ledare i den snabbt föränderliga affärsmiljö vi lever i.

 

Årets B2B Sales Tool Leverantör 2017

Prisets syfte är att lyfta fram nystartade leverantörsföretag som med smarta verktyg och innovativa mjukvarulösningar bidrar till ett utveckla och effektivisera sälj- och marknadsfunktioner i svenska B2B-företag. 

Årets finalister är:

  • Vainu Sweden AB – har växt snabbt de senaste åren och har idag mer än 1300 B2B-säljorganisationer som använder deras plattform. Vainu utmanar de traditionella databasleverantörerna genom att samla in fler insikter kring företag än någon annan aktör och hjälper säljorganisationer med något så grundläggande så det nästan glöms bort – prospektering.
  • Getaccept - erbjuder en digital plattform för att hantera digital signering: skicka, spåra och marknadsför offerter, avtal och dokument. Med sitt säljverktyg har man moderniserat den avslutande delen i säljprocessen – att stänga affären och få kunderna att signera avtalet på ett enkelt och effektivt sätt. På kort tid har man anskaffat över 8000 användare där många vittnar om de positiva effekterna.
  • Membrain – erbjuder CRM-stöd för komplexa B2B-affärer. Genom att vara världsledande på systemstöd för affärer som kräver fler och längre steg i säljprocessen har man lyckats bryta mark och differentiera sig mot de stora systemleverantörerna. Membrain har lyckats sälja sin mjukvara till kunder i 64 länder och har vunnit flera utmärkelser, inklusive Top Sales Awards och rankas som Top Performer av G2Crowd.

 

Fakta om Sales Awards

ProSales Institute har med hjälp av affärsinformationsföretaget UC sållat fram Sveriges mest framgångsrika företag baserat på tillväxt och lönsamhet. Därtill har man kunnat nominera företag, individer och leverantörer utifrån de kriterier som ligger till grund för de olika priserna på www.thesalesconference.se. Alla nominerade har blivit intervjuade och granskade varefter en jury har sållat fram tre finalister och slutligen en vinnare i respektive kategori. Juryn har bestått av:

  • Jonas Ridderstråle - författare till bl.a Funky Business och utsedd till en av världens mest framstående management gurus och talare
  • Micael Dahlén - författare och professor vid Handelshögskolan i Stockholm
  • Frida Boisen - Digital chef & ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter. Föreläsare och proffs på digitalisering och sociala medier
  • Fredrik Härén - global keynote speaker och en av världens främsta inom kreativitet i affärslivet
  • Emma Storbacka - Vd på Avaus och expert på digitalisering och automatisering av sälj- och marknadsprocesser
  • Christopher Engman - entreprenör och expert på "Mega deals". Idag CRO/CMO på Climeon.
  • Henrik Munthe - VD på ProSales Consulting med mångårig erfarenhet av säljrelaterade transformationsprojekt i svenska och internationella storföretag
  • Henrik Larsson-Broman - grundare av ProSales Institute samt forskare och trendanalytiker inom B2B-försäljning
  • Markus Ejenäs - forskare och CEO på analys- och forskningsföretaget ProSales Institute

 

Biljetter till The Sales Conference Sales Award Gala kan bokas här

 

För mer information kontakta Henrik Larsson-Broman

...
Senaste inlägg