close x
download

Brochure

Enter Your Info Below And We Will Send
You The Brochure To Your Inbox!

Thank you!
Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Nyheter

Nordens största kvinnliga youtuber till The Sales Conference

2017-06-26

Clara Henry är 23-åringen från Göteborg som är Nordens största kvinnliga Youtuber. Hon vloggar inför över 430 000 följare, har lett Melodifestivalen, sommarpratat i P1 och vunnit Årets Vloggkanal på Guldtuben-galan både 2014 och 2015. Man kan gott påstå att hon är ett levande exempel på hur den unga generationen ser på marknadsföring och vad de påverkas av.

I en ny studie på influencer marketing svarade 82 procent av de tillfrågade att det är mycket troligt att de följer en produktrekommendation gjord av en influencer. En influencer kan vara en bloggare, kändis eller en sociala medier-profil, gärna med en långsiktig relation med sin följarskara. Men likväl en mindre känd influencer, men med en lojal följarskara. Ett levande exempel på hur framgångsrikt det kan vara att jobba med influencer marketing, och varför ansedda Forbes menar att detta fenomen kommer explodera 2017, är den unga Clara Henry. Känd som programledare från Melodifestivalen, nordens största kvinnliga vloggare med närmare en halv miljon följare, sommarpratare i P1 och nu huvudtalare på The Sales Conference i Stockholm. 

På The Sales Conference kommer 23-åriga Clara Henry att inspirera om vad företag kan lära av de tonåriga influencers som varje vecka påverkar Sveriges framtida arbetskraft och kunder. Och hur kan de nyttja sociala medier för att bygga trovärdig marknadsföring. Se hela programmet och övriga keynote speakers 

...
Senaste inlägg